Във края на януари, Мicrosoft проведоха първата затворена бета на Sea of Thieves, аз поразцъках доволното 12 часа и вендага без да го много да го мъча мога да кажа, че това е много добра, кооперативна игра, е поне на няколко вечери. 

Като първо звуковете в играта са много завладяващи, вълните с огромна сила се блъскат в корпуса на кораба, въжетата едвам издържат, а платната се напълват с силен и бушуващ вятър. Като второ, играта изглежда красиво, дори ако не ви харесва такъв анимационен дизайн, той хармонично се вписва в атмосферата и по никакъв начин не претоварва играта. За водата дори не знам дали си струва да говоря, тя наистина има 50 нюанса, всяка сутрин около островите морето е сиво, на обяд е лазурно и играе със светлините на слънцето, а по време на буря то става непрогледно, практически черно. Като трето, в Sea of Thieves се играе много приятно, в нея вие наистина ставате пират и в кооператив с други играчи управлявате свой кораб. Разбира се, може да играете сам и да плавате на малка лодчица, но това, честно казано, не е толкова интересно. Друга работа е да сте с четирима ваши приятели и да управлявате голям фрегат. 

Някой, обикновено най-опитния, стои зад щурвала и дава команди, един моряк отговаря за платната и да ги постави по такъв начин, че да се надуват с вятър, втори му помага и в същото време отговаря за котвата, а картата вообще се намира в каютата на капитана, за това четвъртия играч от там коорденира останалите. Звучи лесно, но за добра отборна игра ще трябва да се постараете. Като чухте това какво изобщо да казвам за морските битки...

При това трябва да се разбере, че Sea of Thieves е далеч от хардкорен симулатор, на разработчиците не им е изгодно да плашат бейсик играчите, но пък за това тънкостите в геймплея са достатъчно. В същата тази буря, щурвалът буквално се изплъзва от ръцете, а компаса подлудява, но самия кораб няма да се обърне при никакви обстоятелства, дори ако застане с лява страна към 10 метрова вълна.

Основната задача тук, ще е ясна дори на домашния ви любимец, трябва да намерите съкровището, да го изкопаете и да го продадете за злато, а бях забравил по пътя си ще трябва да строшите малко скелети. Единствената сериозна заплаха са другите играчи, които може да ви забележат след рейда, когато вече мъкнете съндъка си за продан. В най-лошия случай, ще превземат кораба ви, ще ви вземат съндъците, а вие ще отидете да храните морските обитатели. Какво има след това? Амиии нищо, това е...

Вие се респаунвате на най-близкия аванпост, а в пристанището вече ви чака нов кораб, ако преди сте нямали никакви съкровища това означава, че и след боя нищо не сте изгубили. И точно в това е главният проблем на Sea of Thieves, играта не ни дава почти никакво предизвикателство, единственото което може да изгубите са съндъците, а всичко останало или не изчезва, или лесно се възвръща.

Случайно паднахте зад борда? Отбора ви дори не трябва да обръща кораба за да ви спаси, вие може дори да отдалечите от кораба и след малко разстояние ще видите бяла светлина и не вие не умирате, това е русалка която ще ви пренесе обратно на кораба. Така наистина е по-бързо. Свършиха ви припасите? Това също не е проблем, заведете кораба си до плитчините за да потъне, не се безпокойте съвсем скоро отново ще видите русалката и тя ще ви пренесе на кораб който е пълен на ядра, патрони и каквото било още. 

Sea of Thieves не само никак не наказва играчите за смъртта, но практически дори не възнаграждава за изследването на отворения свят, може наистина да се натъкнете на потънал кораб, или наистина голям и интересен остров, с пещери и руини, но нищо освен ресурси и скелети вие на него няма да намерите, е може още един съндък... Същата е историята и с вражеските фордове, където господари са скелетите, да ги защитавате изобщо няма смисъл, вие няма да получите нито съндък, нито злато. Като цяло дори и съндъците са си посредствени, защото дублоните от тяхната продан вие няма да може да си купите нищо ценно, макса е един два предмета полезни за играта, всичко останало което продават търговците са просто скинове. И най-обидното е, че самите съндъци не се отварят по ниакъв начин, това са просто куестови предмети които може да намерите, занесете до аванпоста и да ги продадете, а да ги отворите, не, ноуп.....  Като цяло на тяхно място биха могли да бъдат всеразлични скъпоценности, картини, няма значение, и без това не може да се взаимодейства с тях. Разработчиците все пак добавиха различни видове съндъци, те се различават не само по цената, но и с ефектите си, например ние един път намерихме плачещ съндък който където и да го сложиш правеше така, че да потъва заедно с кораба. Идеята е готина, но това все пак е малко.

Надявам се само на това, че разработчиците специално са махнали по-голямата част от игровия процес, за да не разкриват всички карти наведнъж. Буквално тези дни четох, че дата майнърите, това са хора които копаят измежду игровия код, намериха, че в релийзната версия на играта щяло да има кракен и този път агресивни русалки, но за сега в играта има твърде малко неща. Оръжията са малко, на кораба може да се нанесе само един вид щета, а това са просто дупки, те се ремонтират със обикновени дъски и с нищо повече.

Като цяло ми стигнаха два часа за да изпитам всичко което предоставяше бета версията, и не намерих нищо ново за останалите 10. Но това изобщо не значи, че ми е било скучно, да това наистина не игра за единаци, но във кооператив с приятели, тук може да се пренесете за дълго време. Настрани трябва да отбележа, че Sea of Thieves поддържа XboxPlayAnywhere, което ви позволява да купите само веднъж играта и да я играете на Конзолата си или на компютъра, от тук идва и кросплатформата, играчите играят на едни и същи сървъри и за съжаление това е единствения положителен аспект на Play Anywhere.

Sea of Thieves не е лоша игра, ако в Мicrosoft разчитат на търговски успех, в нея ще трябва да се добаве още много контент.