В това е трудно да се повярва, но Far Cry 5 все пак успя да се отърве от своите корени, а ако трябва да съдим играта по нейните трейлъри, то ние виждаме само това в което трябва да упрекваме Ubisoft, нерешимост и безидейност.
Аванпостове, стреляне, нявсякъде всичко избухва а на фона на всичко това е отвореният, красив и безсмислен отворен свят, който като цяло не се е променял от времената на 3-тата игра. Само че този път... трейлърите лъжат! Far Cry 5 се усеща далеч по-различно от нейните предшественички, и тази чувствена разлика, никакви клипове не успяват да предадат. Тази разлика не е базирана в стрелбата, а имено фирменото внимание на Ubisoft към малките неща, а не убийствата и освобожденията на зоните, тези хинтове се впиват в играча с орлови нокти и не го пускат до финалните ноти на играта.  

И ще трябва да благодарим за това, самия сетинг, същия този окръг хоупс от щата Монтана, а по-точно как разработчиците поработиха над връзката на отворения свят и неговите декори.
Серията Far Cry и била нявсякъде, пустинаците на Африка, Джунгли, Хималаи, неоновите 80-те и дори Каменната епоха.
Има някаква дълбока ирония, че след дълги години непрестанна екзотика, Ubisoft решиха да удивят играчите с бяла селска Америка.
Да към ежедневието на Far Cry 5 може лесно да намерим много минуси, но това е безсмислено, простотата и скромнотата на сетинга доста добре се вписаха в играта дори бих, казал че са една от положителните и страни.
Окръга Хоуп е приземлено място и до ужас реално, това е пряката противоположност на каквито и било Джунгли и мистически Храмове, където всичко се случваше все едно бяхме в приказка, ненаистина.
На фоновете на обикновените пейзажи на САЩ, зверствата на Вратите на Еден наистина ще ви ужасят, те са чак неудобно правдоподобни, реалистични, чак Ваас  от третата част със своите пирате е все едно капризно момченце, което не може да се сравни с култистите които режат и давят хората, направо тук по средата на една демократична страна.
Самият сценарий, целенонасочено работи за този ефект, самия пролог Far Cry 5, прави всичко за да накара играча да се потопи в ситуацията и да е съпричастен. А като итог, истинският гняв ни мотивира да убиваме култистите не по-малко от желанието да намерим хубав луут или да отключим ачийвмент.

Структурата на отворения свят, само увеличава чувството на потапяне в играта. За разликата от останалите игри, Far Cry 5 прави акцент на спонтанния геймплей.
Ситуациите в които попадате, не по свое желание а заради взаимодействието на игровите системи.
Вие вече не сте ограничени сюжетно, след като преминете през мода за обучение, може да воювате с когото искате и когато искате а като бонус, този път може да не сте сами.
Във всичките региони, на култистите се противопоставят местното опълчение, всяка област има свой трик в ръкава, тя е свързана или със враговете, или със самото окръжение, плюс нови съюзници, локации и много уникални куестове, да имено куестове, не дай, донеси, убий, а доста добри сюжетни мисии.
 

Всичко това забележимо добавя преиграването, в новото преминаване може да изберете различен път и порядъка на изпълнението на мисиите, а в зависимостта от отключените скилове и помощници, ще се променят и ситуациите.
Някои ще стана по-сложни, други ще са по-лесни.
А като стана дума за помощниците, добри са само иди и си избирай, всички те не са само добри партньори, но и просто харизматични герои, жалкото е, че приятелите ви започват доста бързо да се повтарят. Затова пък при животните, кучето, мечката и пумата такъв проблем няма, те ни радват с едното си присъствие. Но аз забравих да спомена едно важно нещо,  досадните кули, на популярните игри на Ubisoft, останага в миналото!! Да се качим на няколко все още може, но вече по други причини, или да се доберем до тайното кувчеже, или когато на самата Ubisoft ще и се иска да се посмее сама на себе си. Без кулите, подхода към изследването на света се е променил,  сега картата се отваря по естествен начин, отначало там са отбелязани само базовите неща, като локациите където се намират вашите партньори от опълчението и границите на регионите, а всичко останало е погълнато от мъглата на войната, за това пътя ви към целта не е толкова предсказуем както преди.

Добрата стара мини карта в ъгъла на дисплея също вече я няма, ще трябва да се вглеждате в окръжението и да обръщате внимание на детайлите, пътищните знаци, глухата стрелба в далечината, пушака на хоризонта и така нататък, с няколко думи- наистина да изследвате всяко кътче на този свят.

Нещо е отбелязано на картите които ще намерите в уютните горски къщурки и отново това е логично, когато живееш далеч от цивилизацията да имаш карта на окръжността, нещо може да разбереш на аванпостовете, които винаги намирате докато пътувате по света, един ще ви даде куест, друг ще сподели локацията на чест с луут, третия ще ви даде местоположението на още един персонаж, а като цяло едно след друго и ето, че вие вече играете 3 часа но не сте миналили нито една мейн мисия, разбирате ли за какво говоря? – Това е Сталкер, това е The elder Scrolls, или последната Fallout, но никак не е обикновената ни Far Cry.

По-рано целия контент ни беше предоставен на чинийка, той беше създаден за Вас и само за Вас, без играча окръжаващия го свят не е имал никаква цел и не е съществувал изобщо.
Far Cry 5 се сбогува с това описание, окръга Хоуп, спокойно живее и диша и вез вашето намесване, чудните НПСита със цяла сила общуват помежду си и сами си генерират непредсказуеми ситуации.

Целият сетинг се разкрива, чрез взаимодействието с неговите жители, опълченците, които и без вас имат какво да правят и всеки сайд куест дори и събирането на колекционни предмети се дава от НЯКОЙ.
Дори и да имате да убиете няколко врагове, или да съберете дадено количество от дадени предмети, сега това ни се преподнася доста по по-жив начин и точно за това нямаш усещането, че си пилееш времето с обикновен грайнд.
Боевите скилове на героя, този път не са татуировки а армейски нашивки, и ви се присвояват не за точки от левела ви а за изпълнението на геймплейните постижения или дадени предмети.
Така играта не деловито ви предлага да изпробвате всичко каквото играта има да ви предостави. Някой сигурно ще се разстрои, че играта отхвърля обикновеното чувство на поредицата човекът сръщу природата. Флората и фауната вече не се опитвата да ви изядат жив, като във Far Cry 3 и 4. Ловуването и събирането са почти ненужни за развитието на персонажа ни, а за крафтинга е отведена доста незначителна роля. Far Cry 5 промени разказа за уцеляването в екстремални условия, на размъсъла на не толкова прости социални въпроси, подобен конфликт вече се опитваха да реализират във четвъртата част, но този път той беше показан правилно.
Сценарият не се стреми да ни укаже с пръчка кои са лошите и добрите, а краят пък.... просто ви предлагам да я изиграете сами....

Е разбира се в някои аспекти на играта Ubisoft все пак оставя вярна на самата себе си. Игровия гигант не може да си откаже в самоиронията и Easer egg-овете които от време на време разрушават четвъртата стена.
Не рядко тези неща успяват да ни развеселят, но имено във Far Cry 5 това прелича на дъска която се стърже от нечий нокът, за какво им беше да разрушават ефекта на потапяне, който беше достигнат със такъв труд. Също така Far Cry 5 се възползва от наркотичните пътешествия, в оправданието на безумната атракция. Но това вече изобщо не работи, като първо самия сетинг вече не предразполага към това, като второ на нас нистигнаха наркотиците от предишните игри, да не е изключен факта тези моменти да са били включени като клишетата на серията, но все пак имах усещането, че някой в студиото на Ubisoft е решил, че най-запомнящия момент от играта да бъде поврен поне 20 пъти. 
Какво се отнася до игровия процес пък,  амии честно казано няма дори какво да се разказва, това е все същата Far Cry, познатата гъвкавост на геймплейните стилове, хаос, взривове и стреляне от всички оръжия.
Това което аз разказах в моето виждане за играта, според мен е най-доброто което ще намерите в нея, а имено нейната индивидуалност, всичко останало бе наследено от предшественичките и Far Cry 2, 3 и и четири.
Нюанси има, но те са незначителни, ако не сте харесвали серията преди, то този път ситуацията надали ще се промени, но за всеки случай трябва да знаете, че Far Cry 5 е много достойна за вашето внимание.